Wehkamp en Unilever slaan handen ineen

Wehkamp.nl heeft een strategische samenwerking gesloten met Unilever. De etailer voegt 250 producten van Unilever toe aan zijn online warenhuis. Het gaat onder meer om de merken Zwitsal, Andrélon, Vaseline en Neutral.

“Met het partnerschap spelen wehkamp.nl en Unilever in op de groeiende behoefte van de Nederlandse consument om al hun gewenste producten online te kunnen kopen”, schrijft Wehkamp.nl in een persbericht over de alliantie. Verkoopdirecteur Jorg Brouwer van Unilever voegt daar aan toe Wehkamp.nl als ‘de meest actuele en veilige vindplaats’ te zien die aansluit op de visie van Unilever om overal te zijn waar de Nederlandse consument zich bevindt.

Beide partijen sloegen eind jaren negentig ook al de handen ineen. Ook toen werd een poging gewaagd om Unilever-producten te verkopen via Wehkamp, destijds middels de papieren catalogus. Het project, dat ook houdbare levensmiddelen besloeg, werd na enkele jaren echter stopgezet.

Wehkamp sloot eerder soortgelijke overeenkomsten met onder meer Procter & Gamble, Beiersdorf en Nutricia. Unilever op zijn beurt werkte de afgelopen jaren al samen met non-food websupermarkt Truus.nl, die vorig jaar falliet ging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!