Retail Compass Company organiseert met RetailTrends Media een studie- en inspiratiereis naar New Delhi en Mumbai. India is één van de snelst groeiende markten in Azië. De ontwikkelingen gaan er razendsnel.
Retail in India kent nog maar een korte historie. Georganiseerde retail, zoals wij dat kennen, bestaat nog geen tien jaar. Maar het land kent een ongelofelijk snelle ontwikkeling en tezamen met de andere BRIC landen, zal India in de toekomst een groot deel van de wereldconsumptie drijven. Een nieuwe klant, nieuwe behoeften en gedrag.
India is een land dat volop in ontwikkeling is maar tegelijkertijd continue leeft in een tweestrijd tussen vooruitgang en armoede, wel of niet de grenzen openen voor global brands of toch de eigen markt beschermen. De consument in India ontwikkelt zich echter ook in rap tempo en de vraag naar de toelating van internationale spelers lijkt onvermijdelijk.
Daarnaast is Inda een land dat de stap na internet bijna overslaat maar wel mobiel is en grote mogelijkheden biedt! Daarnaast een land dat service hoog in het vaandel heeft staan. En dat is terug te zien in de service verlening in zowel winkelcentra als horeca. Kortom, een land met tegenstellingen, verrassingen, vernieuwingen en vooral heel veel inspiratie!
De reis vindt plaats van 29 september tot en met 5 oktober. Bij aanmelding voor 1 april 2013 profiteert u van een aantrekkelijke korting.
Kijk voor meer informatie op retailcc.nl
Reacties 0