Webwinkelreus Zalando heeft zijn netto omzet in 2012 verdubbeld tot 1,15 miljard euro. Deze omzetplus is te danken aan de stijgende vraag in bestaande markten en de uitbreiding naar zeven nieuwe landen. De etailer heeft nu shops in veertien Europese markten.
In Zalando's kerngebied Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland bereikte de webwinkel het break-even niveau. “Dit hebben we binnen vier jaar gerealiseerd”, zegt Robert Gentz, oprichter en managing director van Zalando. “Een duidelijk bewijs van ons succesvolle business model. Dit moedigt ons aan om nog sneller te investeren in onze positie als internationaal marktleider.”
De etailer investeerde in 2012 niet alleen in de uitbreiding naar nieuwe markten, maar ook in de verbreding van het assortiment en de ontwikkeling van eigen logistiek en IT. Zo opende Zalando in Erfurt een logistiek centrum en stelde de retailer een technologisch team samen, bestaande uit meer dan driehonderd IT-specialisten. “Het is ons doel om de grootste online shop voor kleding en schoenen te worden in al onze Europese markten. Om met dezelfde snelheid te kunnen blijven groeien, moeten we voortdurend ons assortiment uitbreiden,” zegt David Schneider, oprichter en managing director Zalando. “Daarnaast blijven we ons ook volgend jaar richten op de technologie achter onze webshop en een eigen logistieke infrastructuur die ervoor zorgt dat we snel kunnen leveren.”
Zalando verdubbelt omzet
Gepubliceerd op 18 februari 2013 om 00:00
Reacties 0