Fashionretailers zijn slecht vindbaar in Google. Dat constateert Roy van Lieshout in een onderzoek van ISM eCompany, waarvoor honderd crosschannel fashion retailers zijn geanalyseerd. Van Lieshout schrijft dat fashion retailers met een eigen webwinkel ‘nog niet veel kaas hebben gegeten’ van het goed zichtbaar maken van de collectie in zoekmachines. Daardoor missen zij een kans om vanuit Google traffic naar de fysieke winkel te trekken.
De honderd webwinkels zijn gecontroleerd op 39 kritische punten van zoekmachine-optimalisatie (SEO). Slechts zestien procent van de retailers krijgt een voldoende of hoger, en hebben minimaal 21 van de 39 SEO-punten geoptimaliseerd. Zeven procent van de websites scoort zeer slecht (minder dan elf punten), 36 procent slecht (minder dan zestien punten) en 41 procent onvoldoende (minder dan 21 punten).
C&A kwam als slechtste uit de bus. De fashionketen heeft slechts zeven van de 39 controlepunten geoptimaliseerd. Ook The Walk in Closet en Berkely kwamen niet boven de tien punten uit. JeansandFashion.com maakt zijn collectie het best zichtbaar in Google, gevolgd door Miss Etam, Van Tilburg en Promiss.
Reacties 0