Leukwerkt ontwikkelt tv-campagne voor Media Markt
Gepubliceerd op 1 oktober 2004 om 00:00
Media Markt heeft Leukwerkt Worldwide in Blaricum opdracht gegeven een tv-campagne te ontwikkelen. De Duitse elektronicaketen is een van Nederlands grootste dagbladadverteerders en gaat nu op zeer korte termijn ook op tv adverteren. De directe aanleiding voor de start van de tv-campagne is het vijfjarig jubileum van Media Markt. De keten opende de eerste vestiging in Rotterdam en telt eind 2004 in Nederland 16 winkels. Naar eigen zeggen is Media Markt hiermee marktleider in consumentenelektronica. Doel van de tv-commercials is het merk Media Markt landelijke bekendheid te geven en in te vullen, aldus Talmon Kochheim van Leukwerkt. `Ze kwamen op ons langlopende tv-werk af. We hadden al langer contact, maar nu zitten ze tegen landelijke dekking aan en bood het jubileum mogelijkheden.` De nog te vernederlandsen Europese slogan voor de tv-campagne luidt `Ich bin docht nicht blod!` (`ik ben toch niet gek!`). Barry van Ruiven, hoofd marketing van Media Markt, laat weten dat het budget voor de tv-spotjes `additioneel` is, dus niet ten koste gaat van het uitgetrokken bedrag voor dag- en hah-bladen en foldering.
Reacties 0