Winkelier moet portemonnee trekken bij Deutsche Bank
Gepubliceerd op 21 februari 2013 om 00:00
Detailhandel Nederland en landbouworganisatie LTO verbazen zich over deze kosten. Zeker omdat veel winkeliers een paar jaar geleden, door besluitvorming van Brussel, moesten overstappen van ABN Amro naar Deutsche Bank. “Sinds deze gedwongen overstap stromen de klachten over Deutsche Bank binnen”, zegt Tom Ponjee, secretaris betalingsverkeer bij Detailhandel Nederland. “Dat gaat niet alleen over de plotseling veranderde voorwaarden, maar ook over de vele storingen en de hogere kosten voor pinproducten. Het is een optelsom van dingen.”
LTO-voorman Albert Jan Maat ging vorige maand in gesprek met de Deutsche Bank. “De directeur van de bank beloofde beterschap”, zegt Maat. “Klanten zouden kostenvrij mogen vertrekken. Maar toen we voorstelden dat in een gezamenlijke verklaring te melden, weigerde de bank dat.”
Deutsche Bank zou niets zien in een algemeen statement dat voor alle klanten geldt. “Individuele klantencases bespreken we met de klant. We gaan daar per klant verschillend mee om”, aldus een woordvoerster van de bank.
Reacties 0