Markt groeit harder dan A-merken

De honderd grootste A-merken zijn in 2012 achtergebleven op de groei van de markt. Dat blijkt uit de jaarlijkse Merken Top100 van Foodmagazine en onderzoeksbureau SymphonyIRI. De markt groeide het afgelopen jaar met 2,2 procent, terwijl de honderd A-merken een gemiddelde groei van 1,6 procent boekten. “Dat is een lagere groei dan in 2011, maar iets beter dan in 2010, toen de duizend grootste A-merken met slechts één procent groeiden”, zegt Ronald Laureijsen van SymphonyIRI.

Private label groeide juist harder dan de markt. De huismerken, inclusief vers, noteerden een omzetstijging van 4,7 procent. GfK spreekt van een blijvende trend. “Als we langjarig kijken naar de periode 2003-2012 dan stijgt het private label zelf met zeven procent, terwijl de merken met maar iets meer dan één procent toenemen”, zegt Laureijsen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!