Verschil A-merk en budgetvariant grootst bij Vomar

Consumenten die bij de Vomar producten uit het goedkoopste assortiment in hun winkelwagen leggen, betalen bijna drie keer minder dan bij A-merkkeuze. Dat blijkt uit een onderzoek van de krant Metro.

Metro kocht koffie, frisdrank, pasta, douchegel en chocolade en vergeleek de prijzen van de A-merken Douwe Egberts Aroma Rood, Coca-Cola (1,5 liter), Grand’Italia macaroni, Fa Yoghurt douchegel en Verkade puur met de prijs van de budget-varianten. Bij Vomar namen de onderzoekers een bon van 8,31 euro en een bon van 2,67 euro mee naar huis. “Een consument kan bij Vomar dus ruim drie keer zo goedkoop uit zijn en 5,64 in de zak houden”, aldus de krant.

Daarnaast valt ook bij Albert Heijn meer dan de helft te besparen en betaalt de klant voor de Euro Shopper-producten 4,13 euro tegen 9,06 euro voor dezelfde A-merken, wat een verschil betekent van 4,93 euro. Bij Dirk van den Broek is het verschil met 4,05 euro (8,55 euro voor A-merken en 4,50 euro voor budgetproducten) ook significant groot te noemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!