Mannenmode zomerseizoen 2006 herontdekt klassiekers

In de mannenmode voor zomerseizoen 2006 staat het begrip herorientatie centraal. Oude waarden krijgen een nieuwe betekenis en gevestigde begrippen een nieuwe naam. Mannen gaan zich evenals vrouwen voor steeds meer verschillende momenten kleden en bij ieder tijdstip past een andere mentaliteit. Globaal kan gesteld worden dat de mode verfijnder wordt en dat zelfs casual kleding wordt beinvloed door chic en stedelijk.Vier mentaliteiten vallen op in de mannenmode voor zomer 2006: Re define, Re flextion, Re play en Re search. Re:define staat voor een krachtige, coole uitstraling en levert nieuw-conservatieve kleding. Er is veel aandacht voor maatpakken in alle prijsklassen, sexy versies van trendcoats en dandy-achtige items. Re:flection kiest voor fris, helder en mannelijk met een knipoog naar nostalgie en romantiek. Er wordt veel gebruik gemaakt van sportswear, superlichtgewicht stoffen en strepen- en bloemenprints. Re:play gebruik classics in een kleurrijke en speelse nieuwe wereld. Deze stijl bestaat veelal uit collegeachtige items, basics in dure materialen, veel cijfer- en letterprints en pastels in combinatie met harde kleuren. Re:search ten slotte heeft gekeken naar de flora en fauna. Er is veel gebruik gemaakt van bloemendesigns, laagjeskleding en warme exotische kleuren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!