Kledingverkoper verandert meer en meer in modemarketeer
Gepubliceerd op 26 juli 2005 om 00:00
De kledingverkoper moet zich steeds meer richten op modemarketing en zich als een modemarketeer gedragen. Mode is een goede manier om trendgevoelige jongeren te bereiken. Diverse merken, zoals Campari, Nissan en Apple sponsoren dan ook mode-events. Sponsors willen niet alleen meer geld bijdragen, maar letterlijk met hun doelgroep in contact komen. Zo heeft champagnemerk Moet&Chandon de mode als marketingmiddel ontdekt en sponsort de Amsterdam International Fashion Week. Piet Zoomers inspireert zijn klanten met entertainment door het organiseren van een mega-modeshow voor 4.000 mensen. Jan Eringa uit Leeuwarden regelde The Proms van het Noorden met zo`n 100 artiesten voor 1.500 klanten plus partners.De modedetaillist doet er goed aan zijn winkel kritisch te bekijken en de zaak als merk te beschouwen, zo stelt Charlotte Bik, hoofd Styling bij Intres. `Wie ben ik, wat is mijn doelgroep en wat straalt mijn zaak uit`. Dat is het uitgangspunt voor de presentatie van een winkel bij consumenten en in de markt. Zelfstandige detaillisten zijn hier vaak beter in dan ketens.
Reacties 0