NS Stations Retailbedrijf breidt zijn winkel-aanbod de komende drie jaar uit met 25 duizend vierkante meter. Dat schrijft Out of Home Shops. De stationsretailer is op zoek naar nieuwe formules, die aansluiten bij het reizend publiek.
“Het wordt een pittige klus om ons aanbod op de stations divers te houden”, zegt algemeen directeur Michiel Noy van NS Stations. “In totaal gaan we binnen een aantal jaren uitbreiden van 400 naar 600 winkels in Nederland. Dat betekent zo’n dertig tot veertig toevoegingen per jaar. We bekijken met welke nieuwe formules we het aanbod op de stations nog diverser kunnen maken. Een stevige opgave, want gemiddeld moeten we daar bovenop ook al ieder jaar weer drie formules vernieuwen, omdat hun levenscyclus voorbij is.” Zo stopte NS Stations het afgelopen jaar met sappenconcept Shakies, dat niet meer rendeerde. Free Record Shop zegde zelf de samenwerking op.
NS Stations ziet zelf ruimte voor onder andere een Mexicaanse foodformule, een tapasconcept en een supermarkt die meer biedt dan AH to go. “Bovendien vinden we de opkomst van casual horeca erg interessant. Er is op de stations zeker nog ruimte voor een restaurantformule die net even verder gaat dan waar Julia’s stopt”, aldus Noy.
Daarnaast wil Noy ruimte creeren voor dienstverlening. “Zo testen we momenteel met Post.nl op station Almere een afhaalpunt voor nonfood internetbestellingen. Het afhalen van boodschappen sluiten we in de toekomst echter ook niet uit.” Ook hoopt Noy binnenkort OV to Pay in te voeren, waarmee klanten met hun OV-chipcard kunnen betalen.
NS Stations breidt winkelaanbod uit
Gepubliceerd op 4 maart 2013 om 00:00
Reacties 0