Definitief einde Media Markt China

Media Markt trekt zich definitief terug uit China. De elektronicaketen sluit zijn zeven winkels in Shanghai op 11 maart. Dat schrijft de Chinese krant China Daily. Een klantenservicepunt blijft nog wel een maand open.

Eerder schreef RetailNews al dat de Duitse elektronicaketen zijn winkels in het Aziatische land zou gaan sluiten. De keten heeft na twee jaar geen aansluiting weten te vinden met de Chinese markt. Het concern bood zijn producten te duur aan en heeft zijn investeringen om vestigingen te kunnen openen niet terugverdiend. Vooraf was de verwachting nog dat Media Markt binnen vijf jaar meer dan honderd winkels door heel China ging openen. 
 
Het vertrek van Media Markt verrast Ben Cavender van de China Market Research Group niet. “In het land is de competitie tussen bekende, gevestigde merken en nieuwelingen erg groot. Consumenten zijn minder trouw aan hun favoriete winkels en shoppen daarnaast veel op het internet”, noemt hij enkele belangrijke oorzaken van het mislukte avontuur van Media Markt. 

Qi Xiaozhai, directeur van de Shanghai Commercial Economische Research Center, denkt dat Media Markt de Chinese markt heeft onderschat, waar binnenlandse elektronicazaken een sterke positie hebben opgebouwd. “Media Markt biedt een goede service en heeft veel ervaring, maar is te duur. Uiteindelijk is de prijs van een product doorslaggevend voor de Chinese consument.”

Eerder: 'Einde Media Markt China'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!