Zalando heeft geen tijdslimiet gesteld wanneer er winst gemaakt moet worden. Dat zegt oprichter Robert Gentz van de webgigant in de Volkskrant.
De online retailer draaide vorig jaar - afgezien van rentelasten en belastingen - in zijn belangrijkste markten voor het eerst quitte. "Maar winst maken is niet het enige wat telt", stelt Gentz. “We zien heel veel goede kansen in de markt en willen daarin investeren. We zijn op de goede weg, maar het kan nog één jaar duren, of drie, of vijf voordat we winst maken”, zegt Gentz.
Plannen om de onderneming, die vorig jaar 1,15 miljard omzet boekte, naar de beurs te brengen of te verkopen zijn er volgens de oprichter niet. “We hebben op dit moment geen plannen. Onze aandeelhouders zien de magie er wel van in dat ze deelnemen in de snelst groeiende start-up ooit en zien heel duidelijk de weg naar winstgevendheid.” Ondertussen wordt de waarde van Zalando geschat op 2,9 miljard euro, nadat aandeelhouder Kinnevik vorig jaar voor 287 miljoen euro tien procent van de aandelen bijkocht.
Volgens Gentz is het hen niet te doen om marktaandelen. “Ons doel is dat Zalando bekendstaat om zijn producten en service. Klanttevredenheid, daar gaat het om. Natuurlijk willen we ook groeien, en we willen ook winst. Maar dat lukt alleen als je klanten tevreden zijn.”
Reacties 0