Sony levert platform voor narrowcasting aan Sainsbury’s
Gepubliceerd op 27 juli 2005 om 00:00
In drie filialen van Sainsbury’s – in Edinburgh, Ipswich en Nine Elms, Londen – heeft Sony een displaysysteem geïnstalleerd dat gebruik maakt van de Sony Digital Signage software. Op de displays zal Sony klanten aanspreken door middel van narrowcasting, marketingboodschappen die zijn toegespitst op waar de klant zich op dat moment bevindt. Dit doet Sony door het aanbieden van boodschappen via in totaal 19 kanalen die vanuit het hoofdkantoor in Basingstoke direct worden geregisseerd. Eric Siereveld, Director of Retail Business bij Sony Europe, laat weten: “Andere ketens hebben te maken met een starre en rigide programmering, waardoor weken achtereen dezelfde advertenties en promotiefilmpjes worden vertoond. Dankzij het systeem van Sony zien de klanten van Sainsbury’s uitsluitend actuele, relevante en interessante content, die de winkelervaring daadwerkelijk toegevoegde waarde biedt.” De effecten van het toepassen van deze technologie op de verkoopcijfers, het marktaandeel en het winkelgedrag zullen door Sony en Sainsbury’s gezamenlijk worden onderzocht. Rob Crumbie, Business Development Manager bij Sainsbury’s, is blij met de samenwerking: “We zijn enthousiast over de mogelijkheden die deze technologie ons te bieden heeft. Dankzij de inzichten die wij hiermee krijgen, kunnen wij onze klanten een betere winkelervaring bieden.”
Reacties 0