Aanzienlijke winstdaling Delhaize

De Belgische supermarktgroep Delhaize heeft de winst in 2012 met tachtig procent zien dalen. Onder meer door herstructureringskosten en afschrijvingen kwam kwam de nettowinst uit voortgezette activiteiten het afgelopen jaar uit op 125 miljoen euro. De omzet steeg wel, met bijna drie procent tot 22,7 miljard euro.

Delhaize spreekt van een ‘lastig jaar’, vooral omdat prijsvechters veel marktaandeel afsnoepten van het concern. Deze trend zal zich in 2013 volgens de supermarktketen doorzetten. Als reactie probeert de keten dit jaar zijn Belgische activiteiten nieuw leven inblazen.

Zo kunnen de prijzen in België , evenals de kosten, in 2013 verder omlaag, denkt Delhaize. De groep wil dit jaar de positie in de Verenigde Staten versterken met een versnelde groei van de Food Lion-supermarkten. In Europa richt Delhaize zich onder meer op het marktaandeel in Griekenland.

Ondanks de winstdaling blijft de supermarktgroep zich bezig houden met groei. Zo wil Delhaize 25 tot dertig nieuwe filialen openen in België.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!