‘Jumbo nam C1000 slechts over voor groei’

Jumbo heeft C1000 slechts overgenomen om de supermarktketen fors te laten groeien. Dat heeft oprichter Karel van Eerd bekend tijdens het evenement Klantgericht Retailen in Amsterdam, schrijft De Telegraaf.

Van Eerd uitte tijdens het evenement forse kritiek op supermarktketens voor wie aanbiedingen belangrijk zijn. "Ze hebben hun formule niet goed voor elkaar. Ze zijn te duur. Ze hebben hun assortiment niet op orde. Als je dan een paar aanbiedingen pakt, heb je je omzet weer op orde, maar daarmee zijn de problemen niet opgelost”, stelde hij. Volgens de oprichter valt ook C1000 in deze categorie en zullen er niet of nauwelijks elementen van de keten worden overgenomen in de nieuwe Jumbo-winkels.

“Het klopt dat wij hebben gezegd dat we het beste van C1000 mee zouden nemen in de Jumbo-winkels. Maar we moesten gewoon een verhaal hebben tijdens de overname”, biechtte Karel van Eerd op. “Jumbo blijft gewoon Jumbo zoals we de formule in de afgelopen jaren hebben opgebouwd.” Bij de overname in november 2011 bezwoer zijn zoon en huidig topman Frits van Eerd nog dat de twee formules naast elkaar konden blijven bestaan.

Volgens Frits van Eerd waren de uitspraken van zijn vader en commissaris Karel van Eerd ‘grappig bedoelde opmerkingen’. “Het is zeker geen juiste weergave van de werkelijkheid. Wij betreuren dat door deze uitspraken mogelijk een beeld zou kunnen ontstaan dat niet conform de waarheid en onze intenties is”, reageert hij in De Telegraaf.

Ondanks de sussende woorden van Frits van Eerd is de situatie volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte wel helder. “Karel van Eerd zei wat iedereen eigenlijk al wist. Ze zijn nooit van plan geweest om C1000 overeind te houden, dan wel om de twee formules overeind te houden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!