Social media winnen snel aan belang als promotie- en contactkanaal voor retailers. Onlangs bleek uit het jaarlijkse RetailSites onderzoek van EtailTrends al dat Twitter en Facebook door respectievelijk negentig en 86 procent van de 188 grote retailformules in Nederland wordt ingezet. En Pinterest is in opkomst.
Een veelvoorkomend vraagstuk voor bedrijven blijft echter hoe social media in te zetten, signaleert Jeanet Bathoorn, trainer en internationaal spreker op het gebied van social media, in haar dagelijkse praktijk.
Het zette Bathoorn aan tot het boek ‘Get Social in Business’, het vervolg op ‘Get Social+, Online netwerken voor beginners’ waarvan inmiddels meer dan 20.000 exemplaren zijn verkocht. Volgens haar dwingt de inzet van social media bedrijven ertoe om tranparanter en sneller te werken. "De generaties die nu opgroeien en over enkele jaren de arbeidsmarkt betreden, zijn gewend om overal en altijd online te zijn en snel antwoord te krijgen of te vinden", schrijft Bathoorn. "You'd better be prepared."
Bathoorn laat in het boek zien welke mogelijkheden en kansen social media bieden op en in het werk, bij een groot of een klein bedrijf. Ze geeft uitleg over het zakelijke gebruik van LinkedIn, Facebook, Twitter en Google+, maar ook nuttige informatie over minder bekende toepassingen als Foursquare, Pinterest en QR-codes. Verder wijst het de weg in het gebruik van handige filter- en sorteertools, het starten van een blog en het monitoren van al die social media.
RetailTrends Media mag van uitgeverij Scriptum vijf exemplaren weggeven van ‘Get Social in Business’.
Wordt fan van RetailTrends op Facebook en maak kans op het boek van Jeanet Bathoorn door het bijbehorende bericht te liken en te delen met een originele tekst. Klik hier voor het Facebookaccount van RetailTrends Media.
Reacties 0