Albert Heijn laakt frauderende leveranciers

Albert Heijn voelt zich ‘in het hemd gezet’ door (toe)leveranciers die frauderen met ingrediënten. Dat stelt algemeen directeur Sander van der Laan in een brief die naar aanleiding van het paardenvleesschandaal is bijgevoegd in personeelsblad Ahá. Leveranciers die de klant misleiden brengen volgens hem het vertrouwen van de klant en het merk Albert Heijn in gevaar.

In de brief geeft Van der Laan de medewerkers van Albert Heijn tekst en uitleg over de stappen die het bedrijf zal nemen om de voedselveiligheid te garanderen. “Wat er is gebeurd met paardenvlees en elders in de wereld met eieren en vis, is fraude door (toe)leveranciers. We vinden dit ontoelaatbaar en hebben maatregelen genomen. Geen enkel product in onze schappen mag de gezondheid van klanten in gevaar brengen en al onze producten moeten tot stand zijn gekomen met respect voor mens, dier en milieu”, aldus Van der Laan.

Ook Albert Heijn ontkwam in februari niet aan het grootschalige paardenvleesschandaal. Na eigen onderzoek bleek de diepvrieslasagne van het Euroshopper-merk paardenvlees te bevatten terwijl dit niet op het etiket vermeld stond. De supermarktketen had het product eerder uit voorzorg al uit de schappen gehaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!