Aldi en Lidl winnen terrein in Duitsland

Supermarktketens Aldi en Lidl winnenals leveranciers van levensmiddelen de laatste maanden weer terrein in hun thuismarkt Duitsland. Dat blijkt uit zondag gepubliceerde cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.

Tot vorig jaar zagen de prijsvechters hun omzetgroei stagneren door de enorme concurrentiestrijd in Duitsland. Maar GfK constateert dat Aldi en Lidl sinds augustus 2012 met een comeback bezig zijn op de Duitse markt. Zo steeg hun omzet in januari met acht procent. Aldi zorgde hierbij voor het grootste deel van die groei.

GfK verwacht voor de levensmiddelenbranche van Duitsland over geheel 2013 een omzetgroei van 1,5 procent. Vorig jaar namen de verkopen met 2,2 procent toe.

Eerder bleek uit de supermarktkengetallen van GfK dat Lidl en Aldi in Nederland na Albert Heijn de populairste supermarktketens waren in 2012. Lidl zag zijn klantenbestand aanzienlijk groeien met 290.000 huishoudens, de klantenkring van discounter Aldi kromp daarentegen.

Eerder: GfK: Albert Heijn populairste super, Lidl en Jumbo groeien

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!