CBL speelt met training in op toename duurzame voeding

Het assortiment duurzame en gezondere producten binnen supermarkten groeit. Hierdoor stijgt ook het aantal vragen dat consumenten hebben over dergelijke producten. Om hierop in te spelen heeft supermarktkoepel CBL samen met het Voedingscentrum de online trainingsmodule ‘Meer dan lekker in de super’ ontwikkeld.

De training bestaat uit vier thema’s: gezonde samenstelling, gezonde producten, gezond gewicht en duurzaamheid. Het thema ‘gezonde producten’ geeft bijvoorbeeld kennis over welke producten precies bij een gezonde leefstijl passen. Vragen als hoe maak je groenten klaar, wanneer is een vis vers en fruit rijp komen hier aan bod. Bij het onderdeel gezonde samenstelling gaat het om het lezen van een etiket en bepalen van de vet-, zout- en vezelwaardes.

De trainingsmodule wordt in de kantines van supermarkten gepromoot door middel van posters.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!