Showrooming is een minder grote retailtrend dan vaak wordt gedacht. Dat blijkt uit een consumentenonderzoek dat Q&A Research & Consultancy uitvoerde naar aanleiding van het honderdste nummer van RetailTrends, die vrijdag 22 maart verschijnt. Het onderzoeksbureau presenteert de uitkomsten van het onderzoek onder ruim 2.800 consumenten en 240 retailers tevens op het RetailEvent Nederland op 27 en 28 maart in de Expo in Houten.
Vooral door de lagere score op acceptatie scoort showrooming minder hoog in vergelijking met andere trends in de top tien die Q&A opstelde. Slechts 23 procent van de consumenten ziet showrooming als geaccepteerd. Het merendeel is van mening dat showrooming niet altijd makkelijk is om te doen. De respondenten zien daarnaast veel meer risico’s verbonden aan showrooming en vinden de informatie die ze krijgen niet altijd betrouwbaar. Retailers geven een score van 44 procent op acceptatie.
Lees het hele onderzoek over retailtrends op korte en lange termijn in het honderdste nummer van RetailTrends, die vrijdag 22 maart verschijnt. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klik hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Meer informatie over Retail Event Nederland, zoals het programma en de exposanten, is te vinden op www.retaileventnederland.nl.
'Trend showrooming valt mee'
Gepubliceerd op 14 maart 2013 om 00:00
Reacties 0