'Slechts twee keer per jaar uitverkoop moet terugkomen'

De zomer- en winteruitverkoop moeten weer terugkomen in het Nederlandse modelandschap. Dat stelt Jeanine van Eerd, eigenaresse van agentschap en distributeur Van Eerd Fashion Group. Sinds 1984 is er in de Nederlandse winkelstraten geen sprake meer van twee maal per jaar sale. Door de constante opruiming staan fashionretailers onder druk.

“De periode waarin collecties voor de advies verkoopprijs in de winkel hangen, wordt steeds korter”, aldus Van Eerd. “Ook door weersomstandigheden, nu het in maart nog koud is, schieten winkeliers in de stress. Als detaillisten allemaal op 1 juli en 1 januari starten met de uitverkoop, hebben ze in ieder geval een half jaar tijd om hun collecties te verkopen.”

Van Eerd heeft een e-mail gestuurd naar haar 450 klanten en opende afgelopen week een Facebookpagina, die direct werd opgemerkt. “We hopen op een sneeuwbaleffect. Het is aan de ondernemers zelf om mee te doen en hun winkelstraat of –centrum aan te sporen ook te wachten met afprijzen.”

Voor de mogelijkheid dat consumenten gaan wachten tot de uitverkoop is Van Eerd niet bang. “Ik denk dat consumenten juist nu wachten, omdat ze denken dat hun product elk moment goedkoper kan worden. We moeten honger creëren bij consumenten en ze opvoeden, zodat klanten denken: ‘ik moet dit kledingstuk nu kopen, want anders is het weg.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!