Pearle focust meer op klantrelatie

Brillenketen Pearle wil de dialoog tussen opticien en klant versterken, zodat zij vaker terugkomen in de winkel. Om dat voor elkaar te krijgen, heeft de formule marketingbureau Villa in de arm genomen.

Pearle-klanten moeten ‘ware fans’ worden. Villa gaat daarbij uit van verschillende groepen zoals prijskopers, functionele of modische kopers. Een van de instrumenten die Pearle gaat inzetten, is een persoonlijk boekje voor klanten. “Hierin staan hun specifieke brilgegevens, aangevuld met praktische tips, aanbevelingen voor servicebeurten, momenten voor een nieuwe oogmeting en gerichte aanbiedingen”, aldus Villa-ceo Mathijs Heijting.

Hoewel de resultaten van de nieuwe aanpak nog niet bekend zijn, zijn de eerste bevindingen volgens Pearle positief. Samen met de vaste reclamepartner van Pearle, TBWA, zal Villa het programma in de loop van dit jaar doorvertalen in een online platform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!