Brillenketen Pearle wil de dialoog tussen opticien en klant versterken, zodat zij vaker terugkomen in de winkel. Om dat voor elkaar te krijgen, heeft de formule marketingbureau Villa in de arm genomen.
Pearle-klanten moeten ‘ware fans’ worden. Villa gaat daarbij uit van verschillende groepen zoals prijskopers, functionele of modische kopers. Een van de instrumenten die Pearle gaat inzetten, is een persoonlijk boekje voor klanten. “Hierin staan hun specifieke brilgegevens, aangevuld met praktische tips, aanbevelingen voor servicebeurten, momenten voor een nieuwe oogmeting en gerichte aanbiedingen”, aldus Villa-ceo Mathijs Heijting.
Hoewel de resultaten van de nieuwe aanpak nog niet bekend zijn, zijn de eerste bevindingen volgens Pearle positief. Samen met de vaste reclamepartner van Pearle, TBWA, zal Villa het programma in de loop van dit jaar doorvertalen in een online platform.
Pearle focust meer op klantrelatie
Gepubliceerd op 18 maart 2013 om 00:00
Reacties 0