De Oostenrijkse beenmode- en lingerieproducent Wolford zag de winst in het derde kwartaal van het lopende boekjaar dalen. Deze nam met 48 procent af naar 3,3 miljoen euro. De omzet van de bodyfashionretailer liep terug met 0,05 procent naar 47,5 miljoen euro.
De textielfabrikant kent al enige tijd grote verliezen door zijn geplande uitbreiding van het distributienetwerk. “Door hogere marketing- en huurkosten zijn de resultaten tot nu toe onder onze verwachtingen,” aldus ceo Holger Dahmen.
Ondanks deze tegenvallende resultaten groeit het retailnetwerk van Wolford wel. Zo steeg de omzet van eigen winkels, factory outlets, shop-in-shops en de webwinkel met vier procent. Daarmee groeide de online omzet met 56 procent. Wolford heeft dit naar eigen zeggen vooral te danken aan de Amerikaanse markt.
In thuisland Oostenrijk daalde de omzet, maar het merk denkt dit met een nieuwe shop op de luchthaven van Wenen te kunnen kenteren.
Wolford ziet winst en omzet krimpen
Gepubliceerd op 18 maart 2013 om 00:00
Reacties 0