Bol.com lanceert themawinkels

Onlineretailer bol.com opent nog dit jaar vier themawinkels. Het webwarenhuis vergelijkt het concept met dat van kleine boetiekjes en op inspiratie gerichte winkelconcepten. De eerste thematische winkel ‘Lentekriebels’ opende maandag.

Bol.com opent regelmatig online speciaalzaken, maar niet eerder een themawinkel. In de themawinkels worden artikelen uit verschillende speciaalzaken gebundeld ‘in een omgeving waar je ideeën op kunt doen’. Zo worden in het inmiddels geopende ‘Lentekriebels’ allerlei producten gepresenteerd binnen de subthema’s ‘buiten spelen’, ‘groene vingers’ en ‘buiten genieten’. Zo worden er bloembollen, bruiningscrème en tuinboeken aangeboden, en ook vuurkorven, loopfietsjes, loungesets en wijnkoelers.

Volgens eigen onderzoek van het online warenhuis heeft een groot deel van de Nederlandse consumenten er behoefte aan om zich voorafgaand aan een aankoop te laten inspireren. “Voor veel consumenten is bol.com de winkel waar zij dankzij het brede assortiment gemakkelijk slagen in hun zoektocht naar allerlei soorten artikelen”, stelt marketing directeur Michel Schaeffer bij bol.com. “Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën op kunt doen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden.”

Welke thema's de andere drie themawinkels van Bol.com gaan krijgen, maakt de onderneming niet bekend. Ook is niet duidelijk wanneer deze de virtuele deuren zullen openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!