RetailTrends 100: Honderd hoogte- en dieptepunten in de retailhistorie

De vormgeving van RetailTrends is na 99 nummers opgefrist. Speciaal voor het honderdste nummer zijn de rubrieken vernieuwd en is de lay-out op enkele punten aangepast. Ter gelegenheid van de honderdste RetailTrends deed Q&A Research & Consultancy een consumentenonderzoek naar de tien grootste retailtrends. Daaruit blijkt dat consumenten nieuwe diensten en technologieën steeds sneller accepteren en adapteren, maar dat zij nog lang niet zo ver zijn als menig retailer denkt.

Eveneens speciaal voor RetailTrends 100 zetten Hans Verstraaten en Donovan van Heuven de honderd hoogte- en dieptepunten uit de Nederlandse retailgeschiedenis op een rijtje in een canon. Een compleet overzicht die ontwikkelingen laat zien van de eerste winkelketen van De Gruyter in 1818 en de introductie van de roltrap, de uitverkopenwet, de winkelwagen en de streepjescode tot de overname van bol.com door Ahold in 2012.

Ook een interview met Bart Karis, de algemeen directeur van Zeeman. Marissa Blijham sprak de ceo over de economisch lastige tijd, buitenlandse expansie en e-commerce. Volgens Karis ontbreekt het de huidige markt niet aan kansen, wel aan optimisme.

In de nieuwste RetailTrends daarnaast een portret van de grootste retailer allertijden: Sam Walton, de oprichter van Walmart. Ook neemt Toine van der Heijden de retour-retail in de modebranche onder de loep en ging Margot Visser op bezoek bij de vestiging in Eindhoven van de Zweedse kinderkledingformule Polarn O. Pyret.

Evenzeer aandacht voor de grootste retail service organisatie van Nederland: Euretco. Sinds de fusie tussen Euretco en Intres staat alles bij de organisatie in het teken van groei, stellen formuledirecteur Steve Evers van Euretco en Damy Rutjes, formulemananger van Runnersworld in een dubbelinterview.

Ook in het maartnummer van RetailTrends een samenvatting van de met de Rabobank Anton Dreesmann Scriptieprijs bekroonde scriptie ‘The Influence of hurdles and benfits on the diffusion of onlie grocery shopping’ van Samir Selemi.

Ook in RetailTrends 100:
- De makers van 100 keer RetailTrends
- Marcel te Lindert over het seminar ‘Kansen in retail’
- Albert Top, directeur/eigenaar van Crossmarks over het nieuwe retailen
- De introductie van het 3D samenwerkingsmodel
- Interview met Carin Frijters, auteur van Prikkel de Koopknop
- De ‘procesverbeteraars’ van Sumit
- VEDIS viert jubileum
- Nabeschouwing NRF Retail’s Big Show
- Voorbeschouwing op het retailevenement What’s going on in Retailing?!
- Het HBD-katern over de beste markten van Nederland
- Columns van Hans Verstraaten, Jan Meerman, Sander van de Gevel, Henk Teunissen en Antoine Endtz
- De opgefriste vaste rubrieken Update, Retail in Beeld (voorheen Opmerkelijk), Grenzeloos, RetailReview en de ServicePagina

Bekijk de vernieuwde cover van RetailTrends op de Facebookpagina van RetailTrends Media.

RetailTrends 100 verschijnt samen met EtailTrends 2 op vrijdag 22 maart. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klik hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!