'Drogisterijmerken zijn lichtpunt in Europa'

Terwijl retailers wereldwijd in 2012 een bijzonder moeilijk jaar kenden, hebben veel Europese drogisterijmerken hun merkwaarde zien groeien. Dat blijkt uit het jaarlijkse Best Retail Brands-rapport van merkenadviesbureau Interbrand. Zij noemt drogisterijmerken als Boots, Sephora en DM een lichtpunt. Boots wist zijn merkwaarde te laten groeien met zestien procent, Sephora steeg vijftien procent en het Duitse DM zelfs negentien procent.

Interbrand ziet dat deze ketens hun pijlen richten op winkelbeleving en klantgerichtheid. Boots bijvoorbeeld blijft investeren in de relevantie van het merk, mede dankzij de informatie beschikbaar vanuit het Boots loyalty card programma. De apotheekketen heeft het afgelopen jaar nog meer de nadruk gelegd op dienstverlening in de winkel, onder meer door iPads en een open wifi-netwerk in de winkel te integreren ter bevordering van het zoeken naar productinformatie.

Het Duitse DM op zijn beurt blijft sturen op lokaal relevante kanaalinnovatie door een samenwerking met Amazon.de en een sterke positionering als aantrekkelijke werkgever. Onder meer daardoor scoort DM daardoor een loyaliteitsscore van meer dan tachtig procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!