Warenhuisketen de Bijenkorf richt zich op global shoppers. Daarom vormen internationale warenhuisketens de meetlat, zo meldt de Bijenkorf-ceo Giovanni Colauto in een interview met NRC Handelsblad.
De formule vergelijkt zich sneller met retailers als Saks Fifth Avenue in New York, Harrods in Londen en KaDeWe in Berlijn dan met branche- en landgenoot V&D. “V&D is absoluut niet de grootste concurrent. We vissen soms in dezelfde vijver, maar de vergelijking houdt op bij het feit dat we allebei warenhuizen zijn. “
De Bijenkorf krijgt jaarlijks dertig miljoen bezoekers over de winkelvloer, onder wie aanzienlijke busladingen met Chinezen en Russen. “Dit is een kapitaalkrachtige groep, die we zo goed mogelijk faciliteren”, vertelt Colauto. Zo heeft de Bijenkorf onder meer Russisch en Chinees sprekende gastvrouwen en werkt de formule samen met hotels, touroperators en vliegmaatschappijen.
De Bijenkorf zet in op global shoppers
Gepubliceerd op 19 maart 2013 om 00:00
Reacties 0