Tesco zet zwaarder in op tech

De Britse supermarktketen Tesco pompt 580 miljoen euro in het versterken van zijn technologie-activiteiten. Volgens ceo Philip Clarke moet Tesco vandaag de dag meer zijn dan louter een retailconcern. “We moeten daarnaast ook een technologiebedrijf worden.”

Tesco voelt, net als vele andere retailers wereldwijd, de druk om flinke slagen te maken op het gebied van technologie, omdat hun klanten zich steeds vaker online bevinden en shoppen via smartphones, tablets en computers. Zo ontwikkelde Tesco eerder al een digitaal platform genaamd Blinkbox, om de afname van de verkoop van boeken, dvd’s en cd’s in de fysieke Tesco-vestigingen het hoofd te bieden. Via Blinkbox kunnen klanten onder meer films, boeken en muziek online downloaden. “Afgelopen jaar daalde de verkoop van fysieke boeken, films en muziek met 25 procent, terwijl de verkopen van e-boeken en digitale films en muziek met 150 procent steeg”, illustreert Clarke de tendens.

Ook investeert Tesco in de ontwikkeling van online aanwezigheid in Azië. Zo worden landen als China, Thailand en Maleisië voorzien van websupermarkten.

Lees ook: Tesco richt schap in met virtual reality

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!