De Britse supermarktketen Tesco pompt 580 miljoen euro in het versterken van zijn technologie-activiteiten. Volgens ceo Philip Clarke moet Tesco vandaag de dag meer zijn dan louter een retailconcern. “We moeten daarnaast ook een technologiebedrijf worden.”
Tesco voelt, net als vele andere retailers wereldwijd, de druk om flinke slagen te maken op het gebied van technologie, omdat hun klanten zich steeds vaker online bevinden en shoppen via smartphones, tablets en computers. Zo ontwikkelde Tesco eerder al een digitaal platform genaamd Blinkbox, om de afname van de verkoop van boeken, dvd’s en cd’s in de fysieke Tesco-vestigingen het hoofd te bieden. Via Blinkbox kunnen klanten onder meer films, boeken en muziek online downloaden. “Afgelopen jaar daalde de verkoop van fysieke boeken, films en muziek met 25 procent, terwijl de verkopen van e-boeken en digitale films en muziek met 150 procent steeg”, illustreert Clarke de tendens.
Ook investeert Tesco in de ontwikkeling van online aanwezigheid in Azië. Zo worden landen als China, Thailand en Maleisië voorzien van websupermarkten.
Lees ook: Tesco richt schap in met virtual reality
Tesco zet zwaarder in op tech
Gepubliceerd op 20 maart 2013 om 00:00
Reacties 0