In 55 procent van de gevallen dat de consument een product zoekt op zijn smartphone doet hij binnen een uur ook de aankoop hiervan. Dit blijkt uit onderzoek van Google en Nielsen. De overige 45 procent van de smartphone zoekopdrachten is hulp bij het nemen van een aankoopbeslissing. Dit aantal groeit naar 66 procent wanneer de consument zijn smartphone raadpleegt in een winkel.
Google en onderzoeksbureau Nielsen vroegen de 416 deelnemers aan de studie de zoekopdrachten op hun smartphone gedurende twee weken bij te houden in een logboek. In totaal deden de deelnemers meer dan 6.300 mobiele zoekopdrachten, ongeveer elf per persoon per dag. Daarnaast vroegen Google en Nielsen hun deelnemers ook de vervolgstappen te loggen.
77 procent van de zoekopdrachten vind thuis of op het werk plaats, wat volgens de deelnemers komt door de snelheid en het gemak van het medium. Drie van de vier smartphone zoekopdrachten leiden tot extra handelingen. Deze variëren van open-end acties zoals aanvullend onderzoek (36 procent), het bezoeken van een website (25 procent), het bezoeken van een winkel (zeventien procent), een aankoop (zeventien procent) of een telefoontje (zeven procent).
‘Smartphone vaker hulpmiddel bij aankoop’
Gepubliceerd op 21 maart 2013 om 00:00
Reacties 0