Consumentenvertrouwen licht verbeterd

Het consumentenvertrouwen is in maart iets verbeterd, maar blijft desondanks ‘erg laag’. De stemming onder consumenten steeg met drie punten naar -41, blijkt uit de woensdag gepubliceerde indicator van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Consumenten waren in maart optimistischer over hun financiële situatie en deden bovendien vaker grote aankopen zoals wasmachines en televisies dan in de maand februari. Toen werd met -44 een historisch dieptepunt bereikt. Op dit moment kijkt de Nederlandse consument ongeveer net zo tegen de economische situatie aan als een jaar geleden. Toen stond de index op min 39.

De deelindicator koopbereidheid verbeterde met vier punten en kwam uit op -28. De stemming ten aanzien van het algemeen economisch klimaat was in maart een fractie minder negatief dan in februari. Per saldo steeg de deelindicator economisch klimaat twee punten, naar -61.

Kijk voor een filmpje van het CBS over het consumentenvertrouwen op de Facebookpagina van RetailTrends Media.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!