Praxis jaagt op meer marktaandeel

Bouwmarktketen Praxis gaat kortingsbonnen van alle concurrerende bouwmarkten en tuincentra accepteren. Met het paasweekeinde in aantocht hoopt de keten zo marktaandeel te winnen in de onder druk staande bouwmarktbranche. 

Wanneer bijvoorbeeld GAMMA of Intratuin korting geven op bepaalde artikelen, dan geldt die kortingsbon ook bij Praxis. Deze actie is uniek in de bouwmarktsector. “We doen dit omdat deze tijd vraagt om creativiteit, óók in marketing”, stelt directeur Mark de Jonge tegenover Marketing Tribune. “Deze actie is tegelijk een vette knipoog naar ‘de markt’”. Deze staat al langer onder druk. Vooral 2012 was een dramatisch jaar toen de omzet terugviel met ruim zeven procent. Dat komt enerzijds door het aanhoudende zwakke consumentenvertrouwen en anderzijds door de komst van nieuwe concurrentie van grote tuincentra als GroenRijk en Intratuin en internetgigant bol.com die sinds kort ook klusartikelen verkoopt.

Andere doe-het-zelfzaken willen nog niet spreken van een vergelijkbare oorlog als in de supermarktbranche. “Natuurlijk is het een sterk concurrerende markt, maar het is niet zo dat wij net als de supermarkten alle prijzen kunnen blijven verlagen. We stunten met acties”, zegt marketingmanager Hans van Hooren van DGN Retail, het moederbedrijf van Hubo, Fixet en Multmate.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!