Supermarktketen Albert Heijn is de meest duurzame supermarktketen van ons land. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van merkenvergelijkingssite Rank a Brand naar transparantie en duurzaamheid onder twintig supermarkten in Nederland. Jumbo eindigde op plek twee, op de voet gevolgd door Deen.
Met het in de wacht slepen van de Rank a Brand Supermarkt Award 2013 haalde Albert Heijn het hoogste aantal punten op het gebied van duurzame prestaties en kreeg de formule met het winnen van de prijs het energie B-label. Geen enkele supermarkt voldoet voor meer dan 75 procent aan de gestelde criteria om het A-label in de wacht te slepen. De criteria betreffen onder meer energiebesparing, het verminderen van afval en een biologisch en duurzaam assortiment.
Zowel Jumbo als Deen vallen onder het C-label. Supermarktketens C1000, Coop, MCD Supermarkten, DekaMarkt, PLUS en opvallend genoeg Ekoplaza kwamen niet verder dan een D-label. De meeste supermarkten brachten het er slecht vanaf met een E-label. Dirk, Aldi, Lidl, Spar, Jan Linders, Vomar, Dirk, Nettorama, Emté, Poiesz en Hoogvliet voldoen niet aan tenminste vijftien procent van de gestelde eisen.
'AH meest duurzame supermarkt’
Gepubliceerd op 25 maart 2013 om 00:00
Reacties 0