Fastfoodketen McDonald’s geeft meer inzage in de herkomst en kwaliteit van hun producten. De formule signaleert hiervoor een toenemende belangstelling en is deze week gestart met een campagne om hierop in te spelen. "Er zijn veel vragen, soms onduidelijkheden en consumenten willen graag weten wat ze eten en waar dit vandaan komt", ziet Debbie de Wagenaar, directeur corporate communicatie bij McDonald’s.
McDonald’s wil zo actief de dialoog aangaan met consumenten. Televisiereclames, een printcampagne, online platform en placemats in de 233 restaurants hebben volgens de keten als doel bestaande vooroordelen over hun voedingsproducten weg te nemen. De campagne 'Ook dat doet McDonald's' moet bijvoorbeeld duidelijk maken dat de rundvleesburgers van honderd procent rundvlees worden gemaakt. "Recente discussies in de voedingsindustrie onderschrijven nogmaals het belang van transparantie en een constante dialoog", besluit De Wagenaar.
McDonald’s transparanter over herkomst producten
Gepubliceerd op 26 maart 2013 om 00:00
Reacties 0