McDonald’s transparanter over herkomst producten

Fastfoodketen McDonald’s geeft meer inzage in de herkomst en kwaliteit van hun producten. De formule signaleert hiervoor een toenemende belangstelling en is deze week gestart met een campagne om hierop in te spelen. "Er zijn veel vragen, soms onduidelijkheden en consumenten willen graag weten wat ze eten en waar dit vandaan komt", ziet Debbie de Wagenaar, directeur corporate communicatie bij McDonald’s.

McDonald’s wil zo actief de dialoog aangaan met consumenten. Televisiereclames, een printcampagne, online platform en placemats in de 233 restaurants hebben volgens de keten als doel bestaande vooroordelen over hun voedingsproducten weg te nemen. De campagne 'Ook dat doet McDonald's' moet bijvoorbeeld duidelijk maken dat de rundvleesburgers van honderd procent rundvlees worden gemaakt. "Recente discussies in de voedingsindustrie onderschrijven nogmaals het belang van transparantie en een constante dialoog", besluit De Wagenaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!