Online bestedingen blijven stijgen

De online consumentenbestedingen zijn het afgelopen jaar met negen procent gestegen. De totale jaaromzet bedraagt 9,8 miljard euro, blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-2. Onderzoeksbureau Blauw Research verwacht voor 2013 een omzet van 10,5 miljard euro.

Het aantal nieuwe kopers is met 400.000 Nederlanders wel afgevlakt. In 2012 hebben 10,58 miljoen mensen een online aankoop gedaan, vier procent meer dan het jaar ervoor. Gemiddeld hebben zij ruim acht bestellingen per persoon geplaatst, acht procent meer dan in 2011.

Vooral de productenbestedingen zijn toegenomen (plus twaalf procent), en stijgen daarmee net als het jaar ervoor harder dan de omzet uit online diensten (plus zes procent). PostNL, sponsor van deze halfjaarlijkse monitor, ziet dit ook terug in het pakkettenvolume, aldus Carlos Mendes Aguiar, directeur PostNL Retail & E-Commerce Services.

Het grootste online segment blijft reizen, waar jaarlijks 3,8 miljard euro aan wordt uitgegeven (plus vier procent). Andere grote segmenten als online kleding (plus zestien procent) en telecom (plus veertien procent) groeien ook, terwijl speelgoed, muziek/downloads en huis&tuin de sterkst stijgende segmenten van 2012 zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!