Apple excuseert zich voor dienstverlening

Apple heeft maandag per brief excuses aangeboden aan de Chinese consument. De brief, in het Chinees en ondertekend door topman Tim Cook, volgde op de nodige kritiek van de Chinese staatsmedia op de dienstverlening van het technologiebedrijf. Zo zou het Amerikaanse concern garantieperiodes proberen te begrenzen en met het klantenservicebeleid Chinese consumenten discrimineren.

In de brief biedt Cook zijn excuses aan als Apple arrogant is overgekomen door slechte communicatie met haar klanten. Daarnaast belooft hij het garantiebeleid voor de al verkochte iPhone 4 en 4S aan te passen en kapotte telefoons binnen vijftien dagen te vervangen. Tot slot wil Apple de kritiek van klanten beter stroomlijnen en verkooppersoneel beter trainen.

"Dat Timothy Cook moest opstaan uit zijn ceo-stoel om te reageren geeft aan hoe belangrijk en cruciaal China is als markt. Niet alleen voor Apple, maar voor elke multinational hier", reageert Kent Kedl van Control Risks, een adviesbureau voor risicomanagement in Shanghai. China is na Amerika de grootste afzetmarkt van Apple.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!