Retailers met wifi en mobiele technologieën in hun fysieke winkel hebben een flinke voorsprong op hun concurrentie. Vooral bij verkoop van luxegoederen is dit belangrijk, stelt Dave Rodgerson, retailmanager van IBM Canada in Luxurydaily.com.
Winkeliers die wifi omarmen, vergroten hiermee de beleving in de winkel, aldus Rodgerson. Ook worden zo meer consumenten naar de winkel getrokken.
Met wifi en applicaties kunnen retailers hun winkelpaden virtueel uitbreiden, door mobiel producten te tonen die niet in de schappen te vinden zijn. Bovendien wordt de service naar de klanten zo flink verhoogd, stelt Joseph DeStasio, manager van Boingo Wireless uit de VS in Luxurydaily.com. Ze kunnen makkelijker vinden wat ze willen kopen. Dit is vooral voor de winkels met luxeproducten belangrijk, omdat ze zich van de reguliere winkels onderscheiden door hoogwaardige klantenservice. Bijkomend voordeel is volgens DeStasio dat de retailer meer te weten komt over de klanten. "Dit kan helpen bij het opbouwen van een betere relatie."
Het Italiaanse modelabel Gucci loopt voorop met wifi en mobiele technologieën. De winkelmedewerkers hebben via een smartphone direct toegang tot e-mail, een Gucci Style app, een vertaler en een valuta omzetter. Het moet de klantenservice naar een hoger niveau tillen. Het merk wil deze technologie ook gaan invoeren bij geselecteerde brandstores in de VS, Europa en Azië.
Lees ook: Gratis wifi in Nederlandse binnensteden
Reacties 0