Albert Heijn is de liefde voor de klant deels verloren. Dat zegt Alfred Levi, directeur commercie van de supermarktketen, in het personeelsblad Ahá. "We moeten ons realiseren dat we het allemaal voor onze klanten doen."
Dat wordt echter geregeld overschaduwd door het gevoel dat vooral efficiënt werken centraal staat, zegt Levi. "Dat is niet zo en de komende jaren zullen we dat heel sterk blijven benadrukken". Het personeel moet daarom meer aandacht gaan geven aan de klant. "Albert Heijn werd een beetje te afstandelijk", vindt de directeur commercie.
Zo denkt hij dat onder meer een klein beetje meer passie voor het product al een verschil kan maken. Daarom zijn er recent ook veranderingen doorgevoerd in het assortiment van de winkelketen. De verbeterde kwaliteit op de vernieuwde agf-afdelingen liet de omzet bijvoorbeeld in vier maanden tijd sterk groeien. Maar Levi wil daarmee bovenal 'de echte smaak terugkrijgen in Nederland'. "Over een paar jaar moet Albert Heijn zonder een spoor van twijfel, nog meer dan nu, de lekkerste supermarkt van Nederland zijn. En van België."
De verhoogde efficiency is ook iets wat werknemers in de distributiecentra dagelijks merken. "Zelfs in hun slaap hebben ze er last van", zegt Joyce Mooring van FNV Bondgenoten. "De druk is de afgelopen jaren alleen maar opgevoerd, ook op de winkelvloer."
Reacties 0