Nederlandse consumenten vinden de zelfscankassa de beste retailinnovatie. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A Research Consultancy, waarover te lezen is in het maartnummer van RetailTrends. In het onderzoek werd aan 2800 consumenten gevraagd naar retailinnovaties.
71 procent van de ondervraagden gaf aan bekend te zijn met de zelfscankassa. Zij verwachten dat 44 procent in de toekomst gebruik zal maken van de vernieuwing. Ruim een derde ziet het nut en de toegevoegde waarde van de zelfscankassa.
Mannen en vrouwen denken niet altijd hetzelfde over innovaties. Zo zien vrouwen minder toegevoegde waarde in bepaalde innovaties. Daarnaast vinden ze dat er meer risico's verbonden zijn aan retailinnovaties en lijkt het hen vaker ingewikkeld.
Lees meer hierover in het maartnummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
‘Zelfscankassa populairste retailinnovatie’
Gepubliceerd op 9 april 2013 om 00:00
Reacties 0