Ahold gaat om kosten te besparen mogelijk snijden in zijn formuleaanbod. Ook speelt het concern met het idee om de concernnaam sterker in te zetten, zo meldt het Financieele Dagblad.
Voor het schrappen van formules kijkt Ahold vooral in de VS, waar het supermarktconcern werkt met verschillende merknamen zoals Giant, Stop&Shop, Giant Landover, Giant Food Stores en Martini’s.
“Deze formules groeien wel steeds meer naar elkaar toe”, zo meldt merkendeskundige Roland van Kralingen van Innoa Marketing Innovation. Zo werken deze ketens met dezelfde huismerken en hebben Stop&Shop en Giant Landover ook hetzelfde beeldmerk.
Overigens wordt niet verwacht dat Ahold wereldwijd één sterk merk gaat voeren, zoals branchegenoten Walmart, Carrefour en Lidl. “Verwacht geen wereldschokkende veranderingen”, aldus een woordvoerder van het concern. Volgens Bert Keizer, ceo van Capgemini, zijn de VS daarbij niet het makkelijkste land om één merk met één naam door te voeren. “Maar het is wel een uitdaging. Elke staat in dit land heeft zijn eigen wetten en regels. En Amerikanen zijn ook minder trouw aan hun supermarkt.”
'Ahold snijdt in formules'
Gepubliceerd op 9 april 2013 om 00:00
Reacties 0