Retailers kunnen hun producten laten recenseren door consumenten, in ruil voor kortingen tot honderd procent. Het online marketingbureau Testexclusive gaat donderdag met dat idee van start. "We introduceren een nieuw marketingsysteem naast bestaande initiatieven", zegt medeoprichter Jeroen Ligthart vandaag in Het Financieele Dagblad.
Het platform valt te vergelijken met mystery shopping, waarbij mensen worden ingehuurd om als zogenaamde klant een product of dienst te testen. Deelnemers van Testexclusive kunnen zich inschrijven voor een actie naar keuze, zoals het testen van hotelbedden. De overnachting is dan goedkoper of geheel gratis, op voorwaarde dat ze een recensie schrijven. Mensen die niet worden uitgekozen krijgen bovendien een kortingsaanbod.
"Natuurlijk zullen er deelnemers zijn die het product wel aannemen, maar geen recensie schrijven", realiseert Ligthart zich. De fabrikant van zo'n bed zal volgens hem echter al blij zijn met een respons van vijftig procent. Consumenten kunnen iedere week kiezen uit drie tot vijf nieuwe aanbiedingen, vanaf donderdag onder meer van camerawebsite IP-Camera en Sloggie Damesslips.
Reacties 0