Retailers reageren enthousiast op het initiatief van Bullseye WiFi om dit jaar in 37 Nederlandse binnensteden gratis wifi aan te bieden. Dat meldt marketingmanager Ali Dikilitas van Bullseye WiFi aan RetailNews.
Het Tielse bedrijf heeft het druk sinds het nieuws over de gratis wifi-service half maart naar buiten kwam. “De telefoon staat nog steeds roodgloeiend”, vertelt de marketingmanager. "Er kwamen veel reacties van retailers. Dat waren alleen maar positieve. Zowel grote landelijke spelers als kleine winkeliers zochten contact. Ze hadden bijvoorbeeld vragen over hoe ze kunnen adverteren en wanneer wifi in hun stad in de lucht gaat.” Tevens werd Bullseye WiFi benaderd door bedrijven die commercieel willen samenwerken. Ook Google en Microsoft kwamen langs in Tiel.
Komende zomer maakt Bullseye WiFi bekend welke stad als eerste op wifi wordt aangesloten. Inmiddels hebben zich twintig steden gemeld die de eerste willen zijn. De keuze hangt niet af van de grootte van de plaats, maar waar het organisatorisch en qua infrastructuur het makkelijkst te verwezenlijken is. Voor gemeenten die buiten de boot vallen, gaat het bedrijf een oplossing zoeken. Wellicht wordt het project dus uitgerold naar meer plaatsen. Daarnaast zijn er gesprekken met het buitenland.
Korte reclameboodschappen tijdens het gebruik van wifi, zijn in dit project het terugverdienmodel, aldus Dikilitas. In de eerste fase komen er landelijke adverteerders op het mobiele net, omdat dit voor meerdere steden tegelijk kan worden uitgevoerd. In de tweede fase worden advertenties van lokale ondernemers geplaatst. Het nieuwe winkelen biedt volgens Dikilitas veel kansen voor lokale ondernemers. “Het moet meer mensen naar de binnenstad trekken. We gaan real time veel leuke dingen doen naar klanten.” Voorbeelden wil Dikilitas niet noemen. “Iedereen wil weten hoe je op deze manier geld verdient. Dat ga ik niet prijsgeven.”
Retailers positief over gratis wifi in Nederlandse steden
Gepubliceerd op 10 april 2013 om 00:00
Reacties 0