Den Haag, Eindhoven en Groningen maken kans op de Nationale Citymarketing Trofee van 2013. In de categorie boven honderdduizend inwoners strijden de drie gemeenten om de opvolging van Dordrecht, die de prijs vorig jaar in de wacht sleepte. Gouda, Meppel en Veenendaal maken kans op de trofee voor gemeenten met minder dan honderdduizend inwoners, die in 2012 door Bergen op Zoom gewonnen werd.
Alle gemeenten van Nederland kunnen zichzelf of een andere gemeente voor deze eretitel nomineren. Voorts hebben marketingwetenschappers een aantal kandidaten voorgedragen.
Bij de selectie wordt gekeken naar de beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. Ook de kosten-batenanalyse en de ontwikkeling ten opzichte van het afgelopen jaar waren daarnaast van belang.
De genomineerde steden moeten hun motivatie aanleveren bij een onafhankelijke jury, die onder leiding staat van directievoorzitter Cees van Bemmel van Van Wijnen Holding. Daarnaast presenteren ze zich tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op maandag 17 juni in Rotterdam, waar de jury ook de winnaars aanwijst.
Eerder: Bergen op Zoom en Dordrecht bekroond om citymarketing
Reacties 0