Flinke omzetstijging Mango

Mango heeft in 2012 twintig procent meer omzet behaald dan het jaar ervoor. De Spaanse modeketen signaleerde in het online segment een nog grotere omzetstijging (93 procent). Zeventig van de 1690 miljoen euro omzet wordt nu uit de online verkopen gehaald.

De verwachting van Mango dat met de uitbreiding van de webactiviteiten de online omzet werd verdubbeld, komt daarmee niet helemaal uit. Op dit moment leveren de webshops van het concern aan 46 landen. Het aantal fysieke winkels is het afgelopen jaar toegenomen met 197 winkels (zeventien in Spanje) naar 2600 filialen in 107 verschillende landen. In 2011 opende Mango nog 644 nieuwe filialen, waarvan acht in het thuisland.

Waar Myanmar en Pakistan afgelopen jaar de eerste Mango mochten verwelkomen, wil de keten in 2013 nieuwe markten in onder meer Angola, Zimbabwe, Mongolië, Chili en Peru aanboren. Daarnaast gaat Mango megastores openen, waarin H.E. by Mango, Mango Touch, Mango Kids en Mango Sport & Intimates samenkomen.

De Spaanse keten heeft voor uitbreidingen, renovaties en verbeteringen van de infrastructuur een totaal van 265 miljoen euro gereserveerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!