Schoenenretailer Van den Assem is aan het experimenteren met kleding. Volgens eigenaar Berry van den Assem is de combinatie van mode en schoenen steeds belangrijker om aantrekkelijk te zijn voor consumenten. De ondernemer telt zes shop-in-shops in kledingwinkels en test met fashioncollecties van deze merken in zijn eigen winkel.
“We hebben veel aanvragen van winkels die met ons willen samenwerken. Maar we zijn selectief, want het is belangrijk dat we bij elkaar passen, qua bedrijfscultuur en collectie”, aldus de Rotterdamse ondernemer in een interview met FashionUnited. Momenteel werkt de retailer samen met onder meer Van Dijk Waalwijk, Van Zuilen Gorinchem, Voorwinden en kledingmerk Ibiza People.
Naamsbekendheid verwierf Van den Assem in 2010 met zijn tijdelijke Ugg outlet store, waar 120 duizend man op af kwam. Bij de lancering van zijn online winkel, waar de retailer het Australische merk wederom heeft staan, kwam deze faam goed van pas. “Inmiddels maakt onze webshop de meeste omzet van alle winkels. Dat had ik nooit verwacht”, aldus Van den Assem.
De komende tijd wil Van den Assem zich oriënteren op de uitbreiding van zijn winkelconcept ShoeClub. Onlangs werd dit jongere zusje van de Van den Assem-winkels nog getransformeerd tot een club in Oosterse sferen. Ook kunnen consumenten luisteren naar een dj, of aan de bar een cocktail bestellen. “Ik geloof in de combinatie van offline- en onlineaanwezigheid”, aldus Van den Assem.
Schoenenformule test kledingverkoop
Gepubliceerd op 15 april 2013 om 00:00
Reacties 0