Aldi past misleidende verpakking geitenkaas aan

Supermarktketen Aldi past de verpakking van haar geitenkaas aan omdat deze misleidend zou zijn. Wakker Dier diende hierover een klacht in bij de Reclame Code Commissie. Het beeld op de verpakking van een geit in de wei verdwijnt, omdat de kaas afkomstig blijkt van dieren die op stal staan.

Aldi laat weten dat de nieuwe sticker op het kaas inmiddels een feit is en dat ook de woorden ‘weide’ en ‘weidegang’ niet meer op de verpakking staan. De stichting is blij met de wijziging op de verpakking en heeft de klacht ingetrokken, maar “we zouden nog liever zien dat de geiten de wei in mogen”, aldus een woordvoerder. Wakker Dier heeft haar pijlen na de Aldi gericht op fabrikant Bettine. Ook op de verpakking van deze geitenkaas staat een plaatje van een geit in de wei, terwijl het volgens Wakker Dier om stalkaas gaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!