Nederlandse webwinkels zijn bij storingen in het betaalverkeer extra kwetsbaar door een beperkt aanbod aan betaalmethoden. Dat concludeert Ogone, specialist op het gebied van online betaaloplossingen.
Etailers in ons land bieden gemiddeld twee betaalmethoden aan, terwijl in België gemiddeld op vijf verschillende manieren betaald kan worden. "Webwinkeliers kunnen zichzelf beschermen door naast iDEAL meerdere betaalmethoden aan te bieden op hun platform, zoals creditcards, AfterPay of PayPal", stelt Pierre Willaert, head of sales bij Ogone Nederland. "Op deze manier zorg je ervoor dat de consument altijd gebruik kan maken van je webshop." Volgens Willaert is de schade die webwinkels vorige week opliepen door bankstoringen onnodig hoog.
De meest aangeboden methode in Nederland is iDEAL (52 procent), voor de creditcard (35 procent). 66 procent van de consumenten geeft ook de voorkeur aan iDEAL, het online betaalsysteem dat vorige week enkele malen onbeschikbaar was.
Eerder: 'Miljoen euro's schade door cybercrime'
'Meer betaalmethoden maakt minder kwetsbaar'
Gepubliceerd op 15 april 2013 om 00:00
Reacties 0