‘Meer online reclame-uitgaven door Google Shopping’

Een derde van de Europese webshops spendeert meer geld aan online reclame door de komst van Google Shopping. Dat blijkt uit onderzoek van Become.eu. Ook verandert de mentaliteit tegenover Google Shopping langzaam, zo concludeert het onderzoek.

Door Google Shopping wijzigt dit jaar twee derde van de ondervraagden de manier waarop het marketingbudget wordt verdeeld over de verschillende kanalen. Ruim 33 procent van die groep trekt meer uit voor online reclame.

Elf procent van de ondervraagden heeft geen vertrouwen in Google Shopping en trekt zich terug nu de dienst niet meer gratis is. Iets minder dan de helft (ruim 46 procent) van de ondervraagden trekt meer budget uit om aan zijn productfeed te sleutelen.

Become.eu is een Amerikaans ontwikkelingsbedrijf voor online marktplaatsen dat actief is in de Europese landen Duitsland, Engeland en Frankrijk. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!