Kleding.nl opent zoekmachines in buitenland

Kleding.nl gaat nog dit jaar online in Duitsland, Groot-Brittannië en België. Dat heeft het online platform dinsdag tijdens de presentatie van de jaarcijfers bekendgemaakt. De kledingzoekmachine heeft in het eerste jaar 7,5 miljoen euro omzet gegenereerd voor de aangesloten winkels.

Via de kledingzoekmachine worden per dag honderden bestellingen geplaatst. Consumenten kunnen op de website artikelen uit winkels van onder meer Zalando, Wehkamp en Kleertjes.com zoeken, vergelijken en uiteindelijk ook kopen.

Het online platform lanceert op korte termijn ook een Duitse variant, terwijl later dit jaar Groot-Brittannië en België  volgen. "Consumenten helpen om kleding in de juiste maat, van het gewenste merk en voor de beste prijs te vinden, blijft onze doelstelling. Ook in het buitenland, daar zien we nog een enorme groeipotentie," meldt directeur Peter Langenkamp. Voor deze internationale expansie zal binnenkort een overkoepelende naam bekend gemaakt worden.

Eerder: Zoekmachine voor kleding van start

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!