Uniqlo focust op VS

De Japanse retailer Uniqlo richt zich nadrukkelijker op de Verenigde Staten. Na het succes van de kledingketen in Azië wil de formule in dit land een topretailer worden. Momenteel heeft Uniqlo vijf winkels in de VS. Het Japanse bedrijf wil tien tot twintig nieuwe winkel per jaar in de VS openen.

Dit lijkt te passen in de ambitie van topman Tadashi Yanai om in 2020 ’s werelds grootse kledingconcern te zijn. Nu is de Spaanse Inditex Group, het moederbedrijf van modeketens Zara, Bershka en Pull & Bear, de grootste kledingretailer ter wereld. Dit retailconcern behaalde in 2012 een omzet van 15,6 miljard euro. Fast Retailing zit momenteel op de helft van de omzet van Inditex.

Uitbreiding lijkt voor Uniqlo in de VS moeilijker te realiseren dan in bijvoorbeeld China, meldt The Wallstreet Journal. In het Aziatische land liftte het bedrijf mee op het succes van de snel groeiende economie. In China zijn er sinds de opening van de eerste Uniqlo-winkel in 2002 181 vestigingen bijgekomen.

Uniqlo lijkt in de VS vooral moeite te hebben met het snel voet aan de grond krijgen via overnames. Eerder werden mislukte biedingen uitgebracht op Amerikaanse bedrijven zoals Barneys New York Inc., de dameskledingboetieks van Intermix en jeansformule J. Brand.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!